Globalne trendy w marketingu 2020

Spis treści

Coraz więcej marek postanawia wejść ze swoimi produktami i usługami na globalny rynek, co sprawia, że naturalną koleją rzeczy większym zainteresowaniem cieszy się marketing międzynarodowy. On sam jednak nieustannie zmienia się, jak i jak sposoby, które wykorzystuje się do angażowania potencjalnych klientów. Każdy, kto chce pozostać w branży, nie mówiąc o wybiciu się na lidera, musi być dosłownie o krok przed pojawiającymi się trendami. Chcecie wiedzieć, o czym już się mówi, że będzie tym żyła branża w przyszłym roku? Oto przewidywane trendy na 2020 rok.

Zależy ci na nawiązaniu współpracy z tłumaczem, który swobodnie czuje się w temacie marketingu? Pomyśl nad skonsultowaniem swojego projektu z wysokiej klasy profesjonalistami z renomowanego biura tłumaczeń.

Co piszczy w trawie?

Globalne trendy na rynku międzynarodowym stają coraz częściej podejmowanym tematem wśród specjalistów od marketingu, a także wielu firm na całym świecie, które intensywnie obmyślają swoje strategie na nowy rok. O czym się mówi? Na co warto zwrócić uwagę? Oto kilka rzeczy, które być może wyznaczą kierunek działań marketingowych w 2020 roku!

Marketing oparty na kontach (AMB) – O co tutaj w ogóle chodzi? Jest to marketing, który polega na zidentyfikowaniu potencjalnych klientów najlepiej dopasowanych do twojego produktu. Gdy się już ich znajdzie zamiast od razu do nich „podejść”, najpierw przystępuje się do wykonania szczegółowych badań na ich temat. Ważne jest tutaj stworzenie postaci typowego klienta. W ten sposób skupia się na mniejszej liczbie osób, ale za to na takich, które są najbardziej wartościowe z punktu widzenia marki.

Chatboty – To rozwiązanie oparte na sztucznej inteligencji wykorzystuje się do kontaktu z klientem. Interakcja zwykle ma formę rozmowy. Pojawiają się one jako pop-upy na stronie internetowej i pozwalają zadawać pytania, a następnie udzielać odpowiedzi. Wygląda na to, że mówisz do prawdziwej osoby, ale w rzeczywistości masz do czynienia z robotem.

Natywna reklama w mediach społecznościowych – Ten rodzaj reklamy polega na umieszczaniu reklamy w formacie zgodnym z normalnym doświadczeniem użytkowników podczas przeglądania witryny społecznościowej. Przypomina normalny post. Mało tego, jest bardziej wciągająca, tańsza i daje lepsze wyniki.

Powstanie kompleksowego CRM – Co to jest? CRM to oprogramowanie do zarządzania relacjami z klientami. Kompleksowy system oprócz tradycyjnych komponentów jest wyposażony w wbudowaną automatyzację marketingu, obsługę sprzedaży i obsługę klienta, moduł pomocy technicznej. Wszystko jest na jednej platformie więc firmy mogą zarządzać niemal każdą funkcją biznesową z jednego systemu.

Wszystko powinno być dopasowane do urządzeń mobilnych – Tak, to kolejny trend 2020 roku. Zresztą nie powinno być to dla nikogo zaskoczeniem. Każda treść internetowa i wszystkie e-maile są dostępne w naszych telefonach komórkowych, dzięki czemu możemy z łatwością je odczytać na urządzeniu mobilnym. Każdy kto zapomni o tym „detalu” możesz stracić potencjalnego klienta na zawsze.

Millenialsi – Nie warto ich ignorować. Kim są? Ostatnio naprawdę wiele o nich napisano, najkrócej mówiąc to pokolenie Y, osoby urodzone w latach 80. i 90. XX wieku. Często nazywani „pokoleniem cyfrowym”, „pokoleniem klapek i Spodów”. To ogromna grupa o typowych dla siebie upodobaniach. Nikt, kto chce się liczy na rynku nie powinien ich zignorować. Warto dostosować swoje działania marketingowe, aby zaspokoić potrzeby Millenialsów.

Każdy, kto chce być w branży nie może zapomnieć o sile działań marketingowych, ale i pamiętać o tym, że trendy zmieniają się i warto trzymać rękę na pulsie.